Re: [FORENING] Om sslug-novice og de andre lister (was: Re: [TEKNIK] Hmmm ??)

Jeg synes det er noget ævl, der bliver skrevet nedenfor. novice skal være åben for
alle spørgsmål, lette som svære. Og novice skal ikke have til formål at
uddanne brugeren. Det skal blot være et sted hvor man trygt kan stille
alle sine spørgsmål, uden at folk brokker sig over spørgsmålets kvalitet.

Der må ikke stilles krav til brugeren om bedømmelse af om spørgsmålet
er relevant. Jeg er vist den oprindelige forslagsstiller til oprettelsen
af novice-listen. Grunden var at min observation var, at der var mange
der ikke turde spørge om hjælp, af frygt for at blive afvist. novice-listen
har været et af de mere succesfulde tiltag, og er i dag vores næstmest
aktive liste (efter teknik, men foran misc og it-politik).

novice er et spørgsmål om psykologi, ikke teknik.

Hilsen
Keld

--
Keld Jørn Simonsen, sslug@sslug
DKUUG, Fruebjergvej 3, DK-2100 København Ø, Danmark