Re: [FORENING] Om sslug-novice og de andre lister

"E. Sjørlund" <sslug@sslug> writes:

> Hvis jeg forstår dig ret, vil det i hvert fald flytte problemet over
> på svareren, hvilket jo nok er en god ide.

Ja.

> Det var egentlig også det jeg forsøgte mig med i det oprindelige
> svar på teknik. Hvis man mener, at et sp. er for let eller
> begynderagtigt til teknik kan man svare, og slutte med en kommentar
> om at dette vist egentligt hørte til på novice (og omvendt).

Måske en petitesse, men jeg mener ikke at man skal fokuserer på om
spørgsmålet høre hjemme det ene eller det andet sted, men om spørgeren
har brug for den ene eller anden type hjælp.

> Hvis det er de, der svarer, som deler op (med en kommentar) vil det
> vel efterhånden justere sig selv.

Kun hvis folk er enige om hvordan der skal deles op. Hvis nogle
besvare svære spørgsmål på sslug.novice med et 'det er godt nok svært,
prøv du på sslug.teknik' og folk på sslug.teknik frustreres og tænker
'skrid pomfrit' så vil det ikke justere sig på en god måde.

Hvis vi ikke har en nogenlunde enighed, så er der en gruppe der vil
blive kastebolde til alles tab.

> Jeg ser egentlig denne tråd mere som en debat for svarere end en debat
> om skrevne regler man kan give spørgerne.

Jeg finder det mest hensigtsmæssigt hvis ikke de nytilkomne skal tage
for mange beslutninger. Lad bare dem kæmpe med Linux, det er for
nogle en stor udfordring nok.

Men derfor kan vi alle godt have en holdning til hvordan man håndtere
sslug.novice. Bare fordi jeg ved noget om linux gør mig ikke
nødvendigvis til ekspert i hvordan vi håndtere forskellige brugeres
behov bedst.

--
 Peter Makholm     |      There are 10 kinds of people. Those who count in
 sslug@sslug |                            binary and those who don't