Re: [FORENING] Lad os BRUGE standarderne

On Sat, Jan 07, 2006 at 01:17:36PM +0000, Niels Müller Larsen wrote:
> Kære forening og til alle vi medlemmer et godt nytår.
>
> Ved nytårstide skal man sætte sig nye mål og forsætter om, hvad man/vi
> gerne vil gøre bedre i det nye år end i det forgangne. SSLUG har jeg som
> gammel UNIX-freak været medlem af længe, og altid beundret den ild,
> hvormed aktivisterne fremfører diverse gode sager som fx kamp for Open
> Source Software, mod softwarepatenter, mod monopoler(?), Friheden til at
> vælge og meget andet.
>
> Jeg ville gerne at vores forening kunne slå et slag for åbne standarder
> [...]

Problemet med dette er bl.a. at XHTML er en W3C-anbefaling, og som
sådan ikke en åben standard, men en lukket industristandard.
Det er ret umuligt at være med til at påvirke den reelt.

Den mest opdaterede åbne standard på dette område er ISO HTML,
ISO 15445, som svarer til 4.0 strict.

Men ellers er jeg da enig i at vi i SSLUG skal gå ind for åbne standarder!

Hilsen
keld