Re: [FORENING] Lad os BRUGE standarderne

Problemet med dette er bl.a. at XHTML er en W3C-anbefaling, og som
sådan ikke en åben standard, men en lukket industristandard.

Ved "åben standard" forstår man vel ikke normalt at man har mulighed for at påvirke standardan, men blot at standarden er klart dokumenteret og veldefineret, så den der lyster kan skrive software, der benytter sig af den standard.

Ellers må nogen belære mig om den gyldne definition af "åbne standarder".

I mine diskussioner med Windows-entusiaster plejer jeg gerne at fremhæve PDF som er godt eksempel på en åben standard og MS .doc formatet som et eksempel på en irriterende, lukket standard.

Det generer ikke mig, at PDF formatet styres af Adobe og som sådan i følge din definition er en "lukket industristandard" (Tværtimod har jeg indtryk af, at det ofte giver mere effektiv fremdrift for standarderne, end i de brede, officielle organer, hvor der kan gå politik i beslutningerne).

Jeg synes, det er meget frugtbart og troværdigt, at agitere for "åbne standarder" ( i min definition ).

:-) Kristian