Re: [FORENING] Lad os BRUGE standarderne

Ellers må nogen belære mig om den gyldne definition af "åbne standarder".

Gerne :)
Se http://www.aabenstandard.dk/

Tak, interessant læsning.
Og som jeg næsten kunne forvente, når jeg så kådt slyngede om mig med definitioner, så er der mange aspekter... :-)

Jeg må så erkende, at ifølge linkets definition, del 3:

"Vedligeholdt i åbent forum i en åben proces"

så er PDF ikke en åben standard, da PDF formatet så vidt jeg forstår er skabt og styret af Adobe.

Jeg kan se pointen i at have åbne fora, der styrer en standard, men ikke desto har jeg tænkt mig fortsat gladeligt at sende PDF filer, når jeg har behov for et vedhæftet dokument.
Til dette formål finder jeg det svært at finde et acceptabelt format, der tilfredstiller linkets defintion af "åben standard".
Foreløbigt kan jeg jo ikke sende "Open Document Format" til min mor!

:-) Kristian