Re: [FORENING] Lad os BRUGE standarderne

Kristian Nørgaard skrev:

Ellers må nogen belære mig om den gyldne definition af "åbne standarder".

Se http://www.aabenstandard.dk/

"Vedligeholdt i åbent forum i en åben proces"

så er PDF ikke en åben standard, da PDF formatet så vidt jeg forstår er skabt og styret af Adobe.

Jeg kan se pointen i at have åbne fora, der styrer en standard, men ikke desto har jeg tænkt mig fortsat gladeligt at sende PDF filer, når jeg har behov for et vedhæftet dokument.

Når jeg ikke lige kan finde en egnet åben standard, så plejer jeg også at være godt tilfreds med det jeg kalder en »åben specifikation« (der lever op til de samme krav som en åben standard, lige bortset fra kravet om udarbejdelse i et åbent forum).

Foreløbigt kan jeg jo ikke sende "Open Document Format" til min mor!

Har du ikke været forbi med en OOo-cd til hende endnu?

Jacob (der heller ikke har fået givet sin mor en OOo-cd endnu)
--
Ada - the programming language still ahead of its time.