Re: [FORENING] Lad os BRUGE standarderne

Michael Rasmussen skrev:
Jacob Sparre Andersen skrev:

Når jeg ikke lige kan finde en egnet åben standard, så plejer jeg også at være godt tilfreds med det jeg kalder en »åben specifikation« (der lever op til de samme krav som en åben standard, lige bortset fra kravet om udarbejdelse i et åbent forum).

Skal man altid kræve anvendelse af en åben standard, eller kan man godt slå sig til tåls med en "åben specifikation"? Jeg tænker her på, hvad bør være sslug's holdning?

Det kommer lidt an på sammenhængen. Til kommunikation mellem det offentlige og borgerne mener jeg det er en dårlig idé at slå sig til tåls med åbne specifikationer (da de have en tendens til at skævvride markedet). Privat har jeg dog ingen problemer med at bruge specifikke åbne specifikationer, hvis de lever op til mine krav. (Nogle gange kan mine krav dog være medindflydelse. ;-)

Jacob
--
»Hvad giver man manden der har alt?«
»Et gavekort til et opmagasineringsfirma?«