Re: [FORENING] Lad os BRUGE standarderne

On Mon, Jan 09, 2006 at 11:54:55PM +0100, Keld J|rn Simonsen wrote:

> Fordi de har en åben tilblivelsesproces.

Jeg vil mende de  lukkede efter min definition hvis man ikke kan få fat i dem
fordi de ikke må distribueres og ikke frit kan downloades.

Hvis jeg skal lave noget der overholder standard XYZ til et lille
privaprojekt og opdager at man skal betale for at få standard at se,
så laver jeg nok hellere lidt adhoc der måske/måske ikke overholder
standarden når det nu er en "hemmelig standard".

På w3.org kan jeg i det mindste hente standard/specifikationer,
det er så muligt at jeg ikke kan være med til at påvirke standarden uden at
betale, men i det mindste kan jeg læse specifikationerne.

Så det med at definere "åben" er vist ikke nemt , rigtig åbent vil
være hvis både tilblivelsesprocess er og standard/specifaktioner også
er åbne, inkl. der er let mulighed for at få fat på standarden.

Jeg vil være tilfreds hvis SSLUG ikke bruger et for snævert syn
på "åbne standarder", specielt hvis det f.eks. gør validering af
SSLUG's sider for bøvlet, eller hindrer at vi bruger
opensource programmer.

PS.

måske vi skulle flytte til anden liste,  da diskussion
om hvad en åben standard er nok ikke hører til på  sslug-forening ?

--
mvh Frank Damgaard  |