Re: [FORENING] Lad os BRUGE standarderne

Keld J|rn Simonsen skrev:
On Tue, Jan 10, 2006 at 01:25:35PM +0000, Niels Müller Larsen wrote:

Frank Damgaard skrev:

..

Hvorfor skulle ISO's standarder være mere åbne? Man må jo ikke engang
distribuere dem.

Fordi de har en åben tilblivelsesproces.

Jeg vil mende de lukkede efter min definition hvis man ikke kan få fat i

dem

fordi de ikke må distribueres og ikke frit kan downloades.

Hvis jeg skal lave noget der overholder standard XYZ til et lille
privaprojekt og opdager at man skal betale for at få standard at se,
så laver jeg nok hellere lidt adhoc der måske/måske ikke overholder
standarden når det nu er en "hemmelig standard".

På w3.org kan jeg i det mindste hente standard/specifikationer, det er så muligt at jeg ikke kan være med til at påvirke standarden uden at
betale, men i det mindste kan jeg læse specifikationerne.

..

Jeg er helt enig. I øvrigt er jeg nok også lidt mere i overensstemmelse med W3C end med ISO. Det er vel lidt ligesom en NGO mod Staten. Selvom W3C jo er en luksus-NGO. Tilgængeligheden af dokumentation indenfor hele internet-området er åbent nok for de fleste af os, og har trods alt mere moment end ISO.

W3C er altså mere de store multinationale, end det er en NGO.
Men man kan da godt støtte de store multinationale, hvis man vil:-)

Hilsen
Keld

Hvad er der ellers af alternativer?

Med venlig hilsen