Re: [FORENING] Lad os BRUGE standarderne

Keld J|rn Simonsen wrote:

> Jeg er i tvivl om OASIS, men denne tvivl kommer dem til gode, indtil
> andet er bevist. Claus Agerskov er just blevet medlem i et eller
> andet OASIS-organ.

Ja, jeg er kommet med i OASIS og skal arbejde med den fremtidige udvikling
af OpenDocument i den tekniske komité OASIS Open Document Format for Office
Applications TC.

> Jeg har selv prøvet i mange år at komme med i W3C, men det er altså slet
> ikke lykkedes mig. De generelle regler er noget med 25.000 CHF om året
> plus 2 mandmåneders arbejdsindsats om året. Det er ikke noget den lille
> open source udvikler, eller lille softwarehus kan være med i.

Det er væsentligt lettere at komme med i OASIS, da man kan deltage som
individuel for 250 USD. Om man har stemmestatus afhænger alene af
deltagelse i regelmæssige (telefon)møder af en times varighed. Det beløber
sig til ca. 100 kr. per møde.

Jeg er dog ikke personligt medlem, men medlem gennem OpenDocument
Foundation, så jeg har kun udgifter til telefonmøder (som jeg dog vil
forsøge at få sponsoreret).

De herligste hilsner