Re: [FORENING] Lad os BRUGE standarderne

Niels Müller Larsen wrote:

> Jeg er helt enig. I øvrigt er jeg nok også lidt mere i overensstemmelse
> med W3C end med ISO. Det er vel lidt ligesom en NGO mod Staten. Selvom W3C
> jo er en luksus-NGO. Tilgængeligheden af dokumentation indenfor hele
> internet-området er åbent nok for de fleste af os, og har trods alt mere
> moment end ISO.

ISO-standarder er vigtige, da de er funderet af de nationale
standardiseringsorganisationer og dermed er foretrukne i det offentlige. Du
står stærkere med en ISO-standard end med en anden standard i forbindelse
med krav til offentlige virksomheder.

Derfor er kapløbet mellem OpenDocument og Microsoft Office Open XML (MOOX)
om at blive ISO-certificeret vigtig. OpenDocument påbegyndte processen i
september 2005. MOOX skal først igennem en ECMA-certificering, så det
bliver nok i slutningen af 2006, at ISO-ratificeringen af MOOX påbegyndes.

Hvordan ISO så stiller sig i en situation, hvor der er forslag om to
standarder for samme område må tiden vise. Har du en fornemmelse for det
Keld?

De herligste hilsner