Re: [FORENING] Lad os BRUGE standarderne

On Wed, Jan 11, 2006 at 11:34:15AM +0100, Claus Agerskov wrote:
> Niels Müller Larsen wrote:
>
> ISO-standarder er vigtige, da de er funderet af de nationale
> standardiseringsorganisationer og dermed er foretrukne i det offentlige. Du
> står stærkere med en ISO-standard end med en anden standard i forbindelse
> med krav til offentlige virksomheder.
>
> Derfor er kapløbet mellem OpenDocument og Microsoft Office Open XML (MOOX)
> om at blive ISO-certificeret vigtig. OpenDocument påbegyndte processen i
> september 2005. MOOX skal først igennem en ECMA-certificering, så det
> bliver nok i slutningen af 2006, at ISO-ratificeringen af MOOX påbegyndes.

> [...]

Tjoe, det vil tiden vise. Måske er der nok Microsoft-modvilje til at en MOOX
kan blive stemt ned i ISO. Vores stemme (DKUUG/SSLUG) vis DKUUGs STD-udvalg
er af reel betydning. Men måske vil Microsoft købe sig nok indflydelse
i ISO til at de kan få deres standard igennem. Jeg tror godt at ISO kan
have flere standarder på området, eller flere "profiler" som de kan
kalde det.

Hilsen
keld