Re: [FORENING] Lad os BRUGE standarderne

Claus Agerskov skrev:

> Du kan blive medlem via Dansk Standard eller en af Dansk Standards
> medlemmer. Hvis DKUUG ikke stadig er medlem, så har de i hvert fald
> tidligere været. Jeg mener prisen på medlemskab for en person ligger på
> mellem 10.000 og 20.000 om året.

Jeg kan da også blive medlem af W3C, det er godt nok lidt dyrere (E 6500)
men selv 10000 er lidt pebret for mig.

Mens W3C skriver at alle kan melde sig ind, skriver Dansk Standard:

==
Vi servicerer i hovedtræk tre kundetyper:

- Erhvervslivet
- Offentlige myndigheder
- Interesseorganisationer

Erhvervslivet tegner medlemsskab i standardiseringsudvalg, bliver
certificerede eller køber standarder.

De offentlige myndigheder servicerer vi hovedsageligt gennem en
resultatkontrakt med Rådet for Teknologi og Innovation og via en
finanslovsbevilling, men også gennem individuelle aftaler.

Endelig samarbejder vi med en række interesseorganisationer bl.a. for at
sikre almennyttige interesser som forbrugerbeskyttelse, miljø, sundhed og
sikkerhed i standardiseringen.
==

Dvs, virksomheder tegner medlemskab, men betegnes som "kunder".

At de samarbejder med interesseorganisationer, betyder jo ikke at alle
interesseorganisationer kan få indflydelse.

--
Niels Elgaard Larsen
sslug@sslug