Re: [FORENING] Lad os BRUGE standarderne

Keld J|rn Simonsen skrev:

> jada, http://www.aabne-standarder.dk

Den kender jeg naturligvis. Men der står ikke at I har besluttet noget
omkring ISO.

ad 1). Jeg mener ikke at information er let tilgængelig når man skal betale
for den eller rejse til et hovedbibliotek, hver gang man vil læse i den.

ad 2)
Hvad hvis en producent udelukkes fra at lade sine produkter være anvendelige
i infrastrukuren pga af økonomiske forhold (har ikke råd til at købe
standarden). Producenten kunne fx være en fattig Open Source udvikler.

ad 3)
Det er ikke særlig åbent med information, man skal betale for og ikke må
videregive.

> Informationen er fri, og du kan frit implementere det. Det er det, vi
> mener er hovedformålet.

Informationen er måske gratis, men den er ikke fri når man ikke kan sprede
den.

--
Niels Elgaard Larsen
sslug@sslug