Re: [FORENING] Lad os BRUGE standarderne

On Sat, Jan 28, 2006 at 08:59:55AM +0100, Keld J|rn Simonsen wrote:

> Nej, sådan er det ikke. Vi er alle blevet enige om at det ikke er
> et krav at en åben standard skal være gratis at anskaffe.

Problemet er nogen gange hvor mange "standarder" man skal købe
for at finde den rette.
Med RFC'erne kan man let risikere at skulle pløje sig igennem
mange relaterede dokumenter for at få alt med. Heldigvis
skal man ikke betale for dem. Jeg ved ikke om det er ligeså så
slemt med ISO, ITU mfl.

Så er tilgængeligheden dårlig, så vil jeg hellere "gætte" mig
frem eller finde alternativ information, specielt hvis
det er et projekt der ikke giver indtægter.
(og programmet kan bringes til at fungere uden at skulle
 bruge meget tid på ikke at have de officielle standarder)

PS.
Og det er ikke sikkert at du får mig til at købe standarder for
frivillig arbejde i SSLUG, da tråden startede med
"las os bruge standarderne"  (underforstået: i SSLUG)

--
mvh Frank Damgaard  |