Re: [FORENING] Re: [ANNOUNCE] SSLUG bliver 10 år - Grill og hygge.

Jan Trøjgaard wrote:
Poul-Erik Andreasen wrote:

Jesper Krogh wrote:

I sslug.forening, skrev Jan Trøjgaard:

Så griller vi mellem bygerne!!

Så ligger billederne jeg tog til grillfesten i dag, på min hjemmeside: http://www.troejgaard.dk/grillfest/grillfest.html

Og vi havde en rigtig hyggelig dag. Vi besluttede at udnævne Jan og
Poul-Erik til SSLUG Grill-mestre, med opgave at afholde et par enkelte
grill-arrangementer i løbet af sommeren, når vejrguderne tillader det.

Jesper

Jeg har tænkt lidt over tingende, Og jeg er kommet frem til et koncept jeg vil kalde GRILL-ALARM. DMI har en 9 døgns prognose der angiver vejret som en sandsynlighed. Det jeg forestiller mig er at vi beslutter os med en uges varsel på baggrund at omtalte prognose. Når den på et eller andet tidspunkt ser fin ud så er der GRILL-ALARM. Så har vi en uge til at forberede os, det må være rigeligt.

Skulle det så i løbet af ugen vise sig at prognosen ikke holder så så vi
jo i går at det trods alt fungere fint med at grille i regnvejr under
bøgende. Holder prognosen kan vi jo vælge grillen der ligger ved søen.

Jeg foretrækker nu at vi bruger den samme grill, da der er flere borde og
bænke! Og så kan altid vi sige: "samme tid og sted" næste gang vi skal
grille. desuden var det jo lige bag ved "Pavillonen", det burde ikke være
så svært at finde.

Hvis der er rigtig godt vejr kan folk jo sidde på græsset ;-)

I øvrigt vil alt for godt vejr jo sikkert medfører at der er andre der
kunne tænke sig at benytte grillen.

Det gælder vel for alle steder hvor der er en offentlig grill og godt vejr.

Jep

Hvis vi lægger det på samme tidspunkt på dagen, tror jeg ikke at det er et
problem, da langt de fleste vil almindelige mennesker vil vel helst grille
om aftenen.
Hvis vi så ligger det omkring middag kan vi strække det til først på
aftenen, så kan folk stadig nå andre gøremål om aftenen og samtidig have
haft en hyggelig sslug-dag.

Rigtigt

Så må vi hellere få lavet en "grill-huskeliste", jeg starter lige her og nu.

HUSKE LISTE:
------------
sslug banner.
Pavilloner eller parasoller, alt efter vejret.

Evt. ekstra grill.
Grillkul eller briketter.
Tændvæske, tændbriketter el. lign. (husk lighter eller tændstikker).

Vi to er jo rygere som mon ikke det går helt af sig selv

Grilltænger.
Kokke eller slagterkniv.

Køkkenrulle eller servietter.
Affaldsække.
Engangskrus.
Engangsbestik.
Engangtallerkener.
sølvpapir.

Vi skal også have organisert en eller anden form for
Økonomi til ovenstående hvad med at folk betaler en tier
når de kommer, og hvis der så er overskud så sænker vi bare beløbet næste gang.

Alternativt kan vi jo spørge om der nogen der vil være sponsor

Medbring selv:
--------------
kød.
flute.
salater.
drikkevare.

Husk også gerne!
Kamera.

Medbring ikke!!
Rød Ålborg, det smager ikke til grillmad.

Med venlig hilsen

Jan Trøjgard

Jeg tænker på om man skulle lave en skabelon på wiki'en til organisering af fælleskøb. Vi kan selvfølgelig også bare skrive den slags uden skabelon. Det kan folk jo selv styre. Men det er nok værd at gøre opmærksom på muligheden.

PEA