Re: [FORENING] SSLUGs vision?

On Thu, 31 Aug 2006 23:52:30 +0200 (CEST), Peter Toft
<sslug@sslug> wrote:

>Kan bestyrelsen beskrive hvilke tanker den har for SSLUGs fremtid?
>Hvilke tiltag er under vejs og hvordan får vi skabt mere liv i SSLUG?

Vi har vel alle vores visioner men det kan jo være svært at finde tid
til det fornødne arbejde.

Her er lidt af mine visioner for SSLUG's fremtid.

- Vi skal tilbageerobre nettet. SSLUG er forstenet i nyhedsgrupper og
IRC kanaler. Den nye linuxbruger forventer at finde ting på nettet i
fora og små todo artikler. Det er tydligt for mig at vi taber
medlemmer til web portaler med forum, nyheder og artikler.

- SSLUG skal arbejde på at skabe erfa-grupper inden for flere grene af
linux verdenen. SSLUG skal danne rammer og skabe kontakt mellem
medlemmer med fælles interesse områder.

- SSLUG skal være arrangør/medarrangør for konferencer/workshops i
SSLUG området for udbredelse af linux til nye bruger segmenter.

- SSLUG skal gennem medlems artikler, workshops, og mini konferencer
skabe bedre grobund for danske udvikler grupper. Gerne gennem
samarbejde med læreranstalter inden for it-området.

- SSLUG skal øge sin sylighed i it-medie billede ved at deltage i den
offentlige debat samt finde og skabe nyheder inden for fri software
til den danske it-medie verden.

- SSLUG skal delvis gøre op med den ide at alt skal ske gennem
nyhedsgrupperne i plenum. Dele af den fremtidig struktur skal være
arbejdsgrupper som nedsætte med klare afgrænsede mål som folk kan
overskue og overkomme ved siden af en travl hverdag.

- SSLUG skal skabe vejlederaftner for nye brugere på flere niveauer
1. Almindlige bruger af web, officepakker, grafik o.s.v.
2. udvikling. f.eks. web (apache, mysql, posgresql, php)
3. systemadministration.
4. Dokumentation.. hvordan laver man dokumentation og hvilke
værktøjer.

Du kan sikker selv komme med flere og andre grupperinger.

- Vi skal finde en måde at sikre tilbagevendene aktiviteter ikke skal
genopfinde strukturen hver gang de løber af stablen.

Det er lidt af mine visioner for SSLUG.

Fælles for dem er at de kræve enorme arbejdsindsatser, som jeg ikke
lige kan finde folk eller tid til i øjeblikket.

Jeg mener primært at vi mangler en refokusering af webbet. Det skal
betyde noget at få en artikkel med på SSLUG web. SSLUG's web skal være
en naturlig del af enhver linuxbrugers hverdag uanset hvilket nivau
han/hun er på. Min drøm er at enhver underviser i danmark henviser til
SSLUG's web når talen falder på linux og fri software.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen