Re: [FORENING] SSLUGs vision?

On Sat, 2 Sep 2006, Kurt Frederiksen wrote:

> [...]
> overskue og overkomme ved siden af en travl hverdag.
>
> - SSLUG skal skabe vejlederaftner for nye brugere på flere niveauer
> 1. Almindlige bruger af web, officepakker, grafik o.s.v.
> 2. udvikling. f.eks. web (apache, mysql, posgresql, php)
> 3. systemadministration.
> 4. Dokumentation.. hvordan laver man dokumentation og hvilke
> værktøjer.
>
> Du kan sikker selv komme med flere og andre grupperinger.
>
> - Vi skal finde en måde at sikre tilbagevendene aktiviteter ikke skal
> genopfinde strukturen hver gang de løber af stablen.

Tak Kurt - det gør mig meget glad at læse dit oplæg.
Det lyder som mange gode områder du har tænkt på.

> Fælles for dem er at de kræve enorme arbejdsindsatser, som jeg ikke
> lige kan finde folk eller tid til i øjeblikket.

Enig - men en af de ting man kan gøre er at sætte ind på nogle af
områderne og bevidst gå efter at få aktiveret folk.

> Jeg mener primært at vi mangler en refokusering af webbet. Det skal
> betyde noget at få en artikkel med på SSLUG web. SSLUG's web skal være
> en naturlig del af enhver linuxbrugers hverdag uanset hvilket nivau
> han/hun er på. Min drøm er at enhver underviser i danmark henviser til
> SSLUG's web når talen falder på linux og fri software.

Jeps - helt enig!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
  --  Mahatma Gandhi