Re: [FORENING] brug af spamassassin på sslug.dk

On Fri, 17 Nov 2006, Frank Damgaard wrote:

> "tilmeldingslisterne" som teknik, forening, ...
> har jo et enkelt filter idet afsender adressen skal
> være tilmeldt.
>
> Der er jo lister som www_admin, valg, bestyrelsen, osv.
> der får meget spam, og hvor man desværre ikke kan sætte krav
> om at afsender skal være tilmeldt ...
> Og disse lister er vel også relateret til sslug.dk ?
>
> Problemet er jo nok at sslug.dk efterhånden  er noget
> underdimensioneret i forhold til den meget spam der kommer :(
> men en løsning kunne jo være at sende nogen post via tyge
> hvis der er ledig kapacitet.

Jesper, Størner og jeg var sammen i går og har lagt en slagplan.
www_admin listen bliver nedlagt og lagt over på den lukkede liste
sslug-web (den nye www_admin liste). Med lukket mener jeg at alle ikke kan
poste til den. Kontakt til gruppen sker så i fremtiden via webinterface.
Det ændrer i praksis intet kan vi se - andet end at en masse spam ryger
væk.

sslug@sslug får en fælles spamassassin kørsel frem for hver sin.

De enkelte bruger som pt. kører spamassassin kommer over på tyge i
fremtiden.

Peter Toft, Ph.D. sslug@sslug http://petertoft.dk
Følg min Linux-blog på http://www.version2.dk/blogs/petertoft