Re: [FORENING] brug af spamassassin på sslug.dk

Frank Damgaard wrote:

> Vi behøver ikke en liste, vi kan hver i især blot lave
> en alias i adressebog og sende mail direkte til
> modtagerne på "listen", lidt mere bøvlet, men pyt.
>
> Men der er et problem med at vi ikke kan forvente at
> folk ved at henvendelser til sslug-web havner i et offentligt
> postarkiv.

Men det kan man jo gøre folk opmærksom på. Man får det jo at vide når man
bliver medlem af listen.

> Og der har været nogle henvendelser, også i år.

Var det ikke mest folk som vil fjerne mails fra arkivet? (En opgave som
bestyrelsen skal tage sig af.)

> Derudover er det ikke mening at skriv_til.php skal anvendes
> som "spam", der var faktisk fornylig en henvendelse fra
> en "robot" fornylig, så det er ikke smart hvis skriv_til.php
> automatisk havner på web (gratisk link og reklamer)

Nu behøver man jo ikke at gøre problemmet størrer end det er.

En ganske effektiv løsning er at man for at kunne poste via nettet skal
svare på et spørgsmål. F.eks. "Hvad er to plus tre minus en?" eller
"Hvilken farve har solen?" Det kan alle mennesker svare på, men ikke
robotter. (Det virker også for blinde - Hurra!)

Vi samme 'problem' med at medlemmer frit kan poste på listen. (Fake en
afsender adresse som er medlem af listen). Den klares på ip niveau, hvis
det skulle brede om sig.

Så det _er_ muligt at finde en løsning som passer.

// Magnus