Re: [FORENING] brug af spam assassin på sslug.dk

On Thu, Nov 23, 2006 at 11:16:53PM +0100, Magnus Østergaard wrote:

> Men det kan man jo gøre folk opmærksom på. Man får det jo at vide når man
> bliver medlem af listen.

Folk vil sende en besked til "nogen" i sslug
uden at først  skulle  tilmelde sig en liste !

Det kan være simplere ting som

1) noget med websider der ikke virker / links
2) forslag til forsiden/nyheder (skal igennem "moderator")
3) andet spørgsmål / info, som hvordan man bruger jobliste
4) henvendelser der sendes videre til bestyrelsen
 f.eks. om at slette i postarkiv.

Men vi kan også bare rette alle www_admin og bede
om at maile bestyrelsen i stedet.

> Var det ikke mest folk som vil fjerne mails fra arkivet? (En opgave som
> bestyrelsen skal tage sig af.)

nej, disse sendes videre.

> Nu behøver man jo ikke at gøre problemmet størrer end det er.
>
> En ganske effektiv løsning er at man for at kunne poste via nettet skal
> svare på et spørgsmål. F.eks. "Hvad er to plus tre minus en?" eller
> "Hvilken farve har solen?" Det kan alle mennesker svare på, men ikke
> robotter. (Det virker også for blinde - Hurra!)

ja vi skal nok løbende holde scriptet opdateret med
"anti-robot" løsninger.

> Vi samme 'problem' med at medlemmer frit kan poste på listen. (Fake en
> afsender adresse som er medlem af listen). Den klares på ip niveau, hvis
> det skulle brede om sig.
>
> Så det _er_ muligt at finde en løsning som passer.

Ikke på at folks henvedelser automatisk offentliggøres
når de sender en besked.

Og jeg kan da ikke se det store problem i at have en modtagerliste
til webmail som ikke havner i postarkivet ?
Der burde ikke være den store trafik, og begrænset / ingen spam.

--
mvh Frank Damgaard  |