opstilling: Martin Schlander

Jeg melder hermed mit kandidatur til bestyrelsen.

Jeg er 30 år, studerende på RUC og har kun brugt Linux i ca. to år.

Dermed kan jeg måske bibringe bredde til bestyrelsen da jeg ikke er særligt
nørdet, ikke arbejder med eller uddanner mig indenfor IT, men blot er en
ganske almindelig hjemmebruger. Nogle kender mig måske fra lokalgruppen i
Roskilde.

De ting jeg gerne vil arbejde for i bestyrelsen overlapper i høj grad med
hvad de øvrige kandidater indtil videre har lagt op til. Så der tegner sig
et billede af en bestyrelse der trækker i samme retning. Det drejer sig
f.eks. om:

- Mere strømlinet og tidsvarende IT-infrastruktur
- Mere aktiv profil i offentligheden
- Opbygning af flere lokalgrupper - særligt Sydsjælland og Skåne
- Mere smidige arbejdsgange - dvs. mere magt til aktivisterne, mere
uddelegering og dermed mindre konsensus.
- Jeg ser gerne at man gør en dyd ud af at gøre det nemt og attraktivt for
medlemmerne at engagere og involvere sig mere
- Desuden ser jeg gerne at SSLUG breder sig mere udenfor sit naturlige
geografiske område - særligt til de områder hvor der i øjeblikket ikke
findes LUGs, eller hvor de kører på pumperne - samt samarbejde med
eksisterende, velfungerende LUGs.
- Jeg vurderer at det er vigtigt at forsøge at gøre mere for eksperterne,
det er vigtigt at deres behov ikke glemmes i bestræbelserne på at få fru
Jensen til at bruge Linux.

Jeg håber jeg har skræmt en masse til at tænke, at de hellere må stille op.
Så vi kan få et spændendende og intenst kampvalg. ;-)

Mvh.

Martin