Re: [FORENING] Sslugs vanvittige valgsystem?

Jesper Krogh <sslug@sslug> writes:

> Under forudsætning af at folk ville have stemt på samme måde, selvom de
> vidste valgsystemet virkede anderledes... hvilket jeg næppe tror vil
> være tilfældet.

Det der ønskes bevises er at SSLUG's valgsystem har en betydning og
ikke bare er omstændigt uden effekt. Hvis folk ville stemme anderledes
under et andet valgsystem er der i sig selv en effekt og Sune har
regnet igennem at det også har en effekt hvis folk ikke stemmer
anderledes.

Jeg må nok tilstå at jeg i en række situationer ville have stemt
anderledes i et system med op til 6 ligeverdige stemmer. Jeg ville
nok have stemt på færre kandidater. Med det nuværende system har jeg
mulighed for også at stemme på de mindst dårlige kandidater.

//Makholm