Re: [FORENING] slides og video fra MS og ODF-seminar

On Mon, Jun 11, 2007 at 00:59:44 +0200, Michael Rasmussen wrote:

> Streamer udmærket her: vlc-plugin til firefox-2.0.0.4

Jeg tror under linux er der ingen problemer med de fleste
afspillere.

Problemet er windows codec, brugere skal huske at
installere nyeste ffdshow hvis de kan finde den.
denne du'r ikke: http://sourceforge.net/projects/ffdshow/
det er for gamle versioner.
Lidt nyere er:
http://ffdshow.sourceforge.net/tikiwiki/tiki-index.php?page=Getting+ffdshow
underligt med daily builds der kun er for nov. 2005.
uofficielt fandt jeg her:
http://www.afterdawn.com/software/video_software/codecs_and_filters/ffdshow.cfm

Jeg syntes dog at huske at ffdshow kan give kludder i windowns
sammen med andre codecs, idet ffdshow også har codecs for
andre std. formater i windows :(

Bedste løsning er f.eks. -ffourcc DX50 til mencoder
og endelserne på filerne bør være .avi, ikke mpeg, da det
ikke er en mpeg stream, men AVI container.

> Lyd er også helt ude af sync her: ca. 1 min!

Så er det ikke bare mig der syntes den var gal med lyden.
Men det skyldes måske den måde det blev optaget på,
hvis lyd og video blev optaget hver for sig via separat system.
så har man altid et bøvl med sync.

--
mvh Frank Damgaard  |