Re: [FORENING] slides og video fra MS og ODF-seminar

On Mon, Jun 11, 2007 at 05:47:59 +0200, Keld Jørn Simonsen wrote:

> med mplayer plugin. Dvs jeg klikker på linket og så afspilles videoen i
> løbet af et par sekunder.

du mener den starter blot med at afspille inden hele filen er downloadet?

> Det er nok mig der har gjort noget forkert.
>
> filmen er optaget på et canon digitalkamera.
> Den optager i et .avi format, 15 fps. men uden komprimering

Er lyd og billede i samme fil, eller optaget hver for sig?
(hardware?)

avi er blot en containerformat, der kan vær meget forskellig
indhold. Den fil du har lavet er også avi selvom du har
omdøbt til mpg.
Men den oprindelige fil, hvilket "type" er den ?
(mpeg2, rå fil, ....)

> jeg har så brugt følgende kommando:
>
> mencoder $1 -oac lavc -ovc lavc -o $2 -ofps 15
>
> Det giver en komprimering på ca 70 %.
>
> Konverteringen giver nogen fejl, det kan være dettte bevirker
> forskydningen mellem lyd og billede.

er den oprindelige fil i korrekt sync ?

> Jeg er interesseret i pararmetre til mencoder der får filmen komprimeret
> og ellers bibeholder lyd/billede og kan treames i windows.

Tilføjer du den -ffourcc DX50 så bør det virker i windows
hvis man har divx codecs installeret.
Husk evt. også at omdøbe til .avi da det er en AVI container.

--
mvh Frank Damgaard  |