Re: [FORENING] slides og video fra MS og ODF-seminar

Donald Axel <sslug@sslug> writes:

> Hvornår kom det første gang frem, at ITST (IT- og Telestyrelsen) taler
> om at man kan have to dokumentformater parallelt ved siden af hinanden?
>
> Hidtil har jeg troet, at de mente "to applikationer" eller "to kontorpakker",
> men ikke "to filformater", jeg har søgt på Google og i nyheds-RSS'er men
> kunne ikke finde noget officielt om at ITST har sagt, at man kan bruge to
> formater samtidigt.

28. februar 2007:
http://itst.dk/static/Publikationer/aabnestandarder/html/chapter06.htm

  Idet der ikke findes grundlag for at antage, at kun et af disse
  formater vil være relevant for fremtidig anvendelse i den offentlig
  forvaltning, anbefales det, at den enkelte offentlige myndighed
  fremover anvender et eller begge af formaterne ODF og OpenXML.

I august sidst år var der kun anbefaliner om at se på de to *formater*:

11. august 2006:
http://itst.dk/static/Publikationer/rapporter/interoperabilitet/html/chapter06.htm
  Der bør igangsættes forsøg med udveksling af
  tekstbehandlings­dokumenter baseret på XML-formater. Dette bør
  blandt andet omfatte OpenDocument-formatet og det kommende OpenXML-format.