Re: [FORENING] slides og video fra MS og ODF-seminar

On Mon, Jun 11, 2007 at 10:06:35 +0200, Keld Jørn Simonsen wrote:

> Den har extension .avi  - originalfilen er på 1.1 GB så jeg synes det er
> lidt meget at lægge den op. men jeg kunne lægge en bid op.

den oprindelige  avi er måske i mpeg2 eller et eller andet "raw" format?

> Ja, det mener jeg.

Jeg er lidt i tvivl om hvad der er årsag til at mencoder
får det ud af sync.
Jeg benytter mest mpeg2-streams (ikke avi), og inden redigering
splittes (demux med projectX) lyd og audio , og efter redigerin
samles det igen til en mpeg2-stream med f.eks. mplex
Så plejer audio og video at blive i sync med efterfølgende
encoding til mpeg4 .

> Ja, det prøver jeg. Er ved at uploade nu, og har rettet links.
> Det burde være klar altsammen ca kl 12. men man burde kunne teste
> debat-videoen allerede nu. jeg fik ikke nær så mange fejl nu så det
> kunne tyde på at synkroniseringen var i orden.

--fourcc DX50 ændrer kun feltet der identificerer codec, det
burde ikke have indflydelse på andet.
Men windows brugere skal stadig installere en codec der
kan klare DX50 (divx).
Windows mediaplayer kan desværre kun få formater, mest
microsofts egne formater, andre ting som DVD, mpeg4/divx, AC3,...
skal man finde codec til og installere.
Windows brugere har det heller ikke nemt :)

Ofte bruger jeg kun -oac copy , og ikke lavc, for så bør man
specificere ønsked format lyd skal konverteres til, f.eks. mp3
men det kommer an på original audioformatet.

jeg vil teste den nye fil.

--
mvh Frank Damgaard  |