Re: [FORENING] Hvordan skriver man "Du giver dårlige råd" på en pæn måde?

Steen Jensen wrote:

>  Det er vel egentlig elementært. Brugerne spørger efter råd, og så skal
> de have råd og vejledning til løsning af deres problem. Ikke råd der
> giver anledning til flere problemer.

Desværre er det ikke så elementært.

Det er nemt nok men meget konkrete spørgsmål. "Hvordan kopierer jeg et
katalog?" Det kan gøres på mange måder, men det er ret hurtigt at tjekke
om  svaret virker.

Værre er det hvis spørgmålet er "Kan jeg styre min linuxbax fra
windows?" og svaret er: "Ja, installer telnet-daemonen og sørg for at
root kan logge direkte ind."

Teknisk set løser det sidste svar spørgsmålet, men det er dæleme et
dårligt svar.

/k

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-09-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]