Re: [FORENING] Hvordan skriver man "Du giver dårlige råd" på en pæn måde?

Og saa er der jo heller intet i vejen for at fortaelle, at "Din
foreslaaede loesning omkr brug af telnet er ikke den mest
hensigtsmaessige af sikkerhedsaarsager. Folk bruger generelt SSH
istedet for telnet af en raekke grunde - typisk sikkerhed (du kan evt
laese mere her http://en.wikipedia.org/wiki/Telnet#Security)."

Saa selvom de fleste af os nok vil mene at telnet er en utrolig
daarlig loesning, saa kan man jo sagtens stadig fortaelle svareren paa
spoergsmaalet paa en paen maade, at der findes bedre maader og saa vil
han sikkert tage det til sig. Derved opnaar du at uddanne BAADE
stilleren og svareren.

/peter

On 21/08/07, Kristian Vilmann <sslug@sslug> wrote:

> Desværre er det ikke så elementært.
>
> Det er nemt nok men meget konkrete spørgsmål. "Hvordan kopierer jeg et
> katalog?" Det kan gøres på mange måder, men det er ret hurtigt at tjekke
> om  svaret virker.
>
> Værre er det hvis spørgmålet er "Kan jeg styre min linuxbax fra
> windows?" og svaret er: "Ja, installer telnet-daemonen og sørg for at
> root kan logge direkte ind."
>
> Teknisk set løser det sidste svar spørgsmålet, men det er dæleme et
> dårligt svar.
>
> /k

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-09-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]