Re: [FORENING] Hvordan skriver man "Du giver dårlige råd" på en pæn måde?

Kristian Vilmann skrev:
Steen Jensen wrote:

Kristian Vilmann skrev:
Steen Jensen wrote:
Sune Vuorela skrev:
Hej!

Jeg har en gang i mellem overvejet hvordan man skriver "Du giver
dårlige
råd, lad venligst være med det" på en pæn og sober måde?

Og er det overhovedet tilladt at skrive det - eller skal vi bare være
glade for at nogen deltager i debatten, selvom det delvist er teknisk
idioti de advokerer?

Jeg er i tvivl. Hvad siger foreningen?

/Sune

 Det er vel egentlig elementært. Brugerne spørger efter råd, og så skal
de have råd og vejledning til løsning af deres problem. Ikke råd der
giver anledning til flere problemer.
Desværre er det ikke så elementært.

Det er nemt nok men meget konkrete spørgsmål. "Hvordan kopierer jeg et
katalog?" Det kan gøres på mange måder, men det er ret hurtigt at tjekke
om  svaret virker.

Værre er det hvis spørgmålet er "Kan jeg styre min linuxbax fra
windows?" og svaret er: "Ja, installer telnet-daemonen og sørg for at
root kan logge direkte ind."

Teknisk set løser det sidste svar spørgsmålet, men det er dæleme et
dårligt svar.

/k

Og så skriver du lige et svar, der forklarer den "dårlige" svargiver
samt uvidende mig om, hvordan man enkelt, elegant og sikkert løser sådan
et problem i Linux.
Der er, hvad jeg mener med elementært.

Klart nok.

men når manden med det dårlige råd så holder fast på at han af den ene
eller anden årsag har ret - hvad så?

/k

Tja, så må man jo forklare manden, at han ikke har ret. Der har jo været et par bestyrelsesmedlemmer på banen og forsøge at forklare det, men i visse situationer er det nok nødvendigt med en bestyrelsesbeslutning.

--
Med venlig hilsen
Steen Jensen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-09-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]