Re: [FORENING] Hvordan skriver man "Du giver dårlige råd" på en pæn måde?

E. Sjørlund skrev:
Sune Vuorela skrev:
Hej!

Jeg har en gang i mellem overvejet hvordan man skriver "Du giver dårlige
råd, lad venligst være med det" på en pæn og sober måde?

Hvis det er mig, der har givet et dårligt råd (og det sker da sikkert),
så har du så vidt jeg kan se tre muligheder.
1.
Du kan give et bedre råd som direkte svar på spørgsmålet, altså
parallelt med mit svar, og lade være ved det.
2.
Du kan give et bedre råd som en opfølgning på mit svar, lidt i stil med:
" man kunne også gøre xxxx, det ville være en bedre løsning fordi yyyy"
3.
Du kunne sende en mail direkte til mig uden om listen, hvor du i mere
eller mindre høflige vendinger forklarer mig, hvorfor det er en dårlig
ide at give det råd jeg gav. Personligt vil jeg bestemt foretrække at få
sådan en mail, så jeg kan holde op med at spilde både min og andres tid
med mine dårlige råd.

Og er det overhovedet tilladt at skrive det - eller skal vi bare være
glade for at nogen deltager i debatten, selvom det delvist er teknisk
idioti de advokerer?

Naturligvis må man skrive det, hvordan skulle vi ellers blive bedre.

Jeg er i tvivl. Hvad siger foreningen?

Foreningen modererer jo ikke listerne og står inde for svarenes værdi og rigtighed, det er nok bare i al almindelighed medlemmerne du skal høre fra. Det her var så min mening.

Som jeg fuldstændig er enig i!

--
Med venlig hilsen
Steen Jensen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-09-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]