Re: [FORENING] Hvordan skriver man "Du giver dårlige råd" på en pæn måde?

E. Sjørlund skrev:

> Hvis det er mig, der har givet et dårligt råd (og det sker da sikkert),
> så har du så vidt jeg kan se tre muligheder.
> 1.
> Du kan give et bedre råd som direkte svar på spørgsmålet, altså
> parallelt med mit svar, og lade være ved det.
> 2.
> Du kan give et bedre råd som en opfølgning på mit svar, lidt i stil med:
> " man kunne også gøre xxxx, det ville være en bedre løsning fordi yyyy"
> 3.
> Du kunne sende en mail direkte til mig uden om listen, hvor du i mere
> [...]
"Du giver dårlige råd, lad venligst være med det"  kan forstås på 2 måder:
a: Det råd du lige har givet, er ikke godt - gør hellere alt tænkeligt
andet....
b: De råd du plejer at give er mildest talt uheldige, så derfor (tror
jeg at du er en troll eller el. lign.)...

I tilfælde a er Erlings mulighed 1 og 2 gode.
I tilfælde b er der nok ingen vej udenom mulighed 3, evt. efter at have
konfereret pr email i/med bestyrelsen

/eskild

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-09-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]