Opstilling til bestyrelsen

Det er hermed meddelt at jeg genopstiller til bestyrelsen.

Mit program er følgende.

Jeg mener at vi har et godt fundament og har således ikke til hensigt at
arbejde for nogen grundlæggende forandringer.

Vi har nogle gode tilbud til vores medlemmer i form af postlister med ret
højt kvalificeret indhold, en aktiv og velbesøgt IRC-kanal, ugentlige
hyggemøder i Roskilde og på Frederiksberg, nogenlunde regelmæssige
foredrag, m.m.

Vores indsats mht. at promovere GNU/Linux har et nogenlunde passende niveau
med events (Software Freedom Day, Kulturnatten, Linuxforum) og en
pressemeddelelse i ny og næ.

Politisk ytrer vi os i de store sager, hvor man næsten ikke kan forestille
sig andet end at stort set alle medlemmer bakker op - f.eks. støtte til ODF
med høringssvar og pressemeddelelser.

SSLUG nyder stor respekt som "Linux-institution" i Danmark, hvilket blandt
andet kommer til udtryk ved at bestyrelsen ofte får henvendelser fra
pressen, andre foreninger og enkeltpersoner om dette og hint.

Ovenstående vil jeg arbejde for at bevare og forbedre yderligere.

Nogle af de områder hvor jeg mener, at vi kan og bør forbedre os på kort
sigt, er følgende:

* Kommunikation. Det gælder i særdeleshed en overhaling af hjemmesiden, men
også via blogs og andet at fortælle omverdenen om vores gode forening.

* Rekruttering. Medlemstallet er faldende, men da jeg mener, at vi har mange
spændende aktiviteter mod et meget rimeligt kontingent, tror jeg at dette
problem løser sig selv med en bedre kommunikation af vores tilbud.

* Foredrag. Vi bør have lidt flere foredrag, også på højt teknisk niveau.