Re: [FORENING] noter fra linuxdag evalueringsmøde 2007-11-28

Martin Schlander skrev:

> Jeg sad lige og ledte efter den oprindelige tråd for at bede om et
> referat/evaluering, da denne post tikkede ind :-)

> Ikke dårligt.

> Dvs. problemer med for få tilhørere? Eller andet?

Det lykkedes ikke at få annonceret foredragsdelen på CBS-arrangementer
http://cbs.dk/nyheder_presse/menu/arrangementer, og vi kunne ikke ikke
nå at få arrangementet annonceret i Kræmmerhuset
http://cbs.dk/nyheder_presse/menu/kr_mmerhuset_cbs_avis/kraemmerhuset
. Der ud over fik vi ikke auditoriet til den tid vi havde aftalt.
Derfor måtte vi ændre programmet for foredragene (noget udgik, andet
blev flyttet tidsmæssigt), og der kom ikke så mange tilhører. Det er
hensigten at lægge det reviderede foredragsprogram på SSLUG-wikien
under Linuxdag (snarest).

> Om? Målrettet CBSere?

Ja for CBS'er (samt hvem der ellers kan bruge det) og stort set de
samme emner som indgik i den planlagte foredragsdel.

> Hvordan var CBSerne? Virkede de modtagelige og åbne for det glade budskab?

Ja. Lutter positive (ingen negative) henvendelser. Også om reelle
spørgsmål/problemer til Linux/FOSS. Vi regner med, at dem der ikke var
interesserede blot gik forbi standen i Hallen. En bemærkning der lod
sig høre af den ene af et par kvindelige forbipasserende "... i hvert
fald ikke noget der kan spises ...". Det var nok et svar på noget i
retning af "Hvad tror du de 'sælger' dér?" Så det var generelt en
sukses (med rum for forbedringer).

> God ide. Tror ligeledes at kræfterne er bedre brugt på DTU, DIKU og diverse
> naturvidenskabelige institutter.

Ja, men vi bør 'holde fast' i CBS (og blive bedre dér) også. Vi skal
prøve at samle op på hvilke programmer (ud over standardprogrammerne),
der anvendes af lærer og studerende på læreranstalterne, så som
Mathematica http://www.wolfram.com/ , Matlab http://www.mathworks.com/
og lignende (herunder DTP) og mulighederne for at bruge dem på Linux
eller alternativer hertil. Ikke alle henvendelser kom fra CBS'er.

> Delvis enig. Men det er lettere senere at tage springet til et frit OS, hvis
> man starter med at bruge nævnte apps på MS Windows.

'Salgstalen' kan forbedres, blandt andet ved at skrive nogle typiske
spørgsmål-svar ned og have memoreret dem på forhånd af de aktive.
Derved kan der eventuelt peges på, hvilke af distributionerne, der har
hvilke programmer, der kan installeres på hvilke versioner af Windows
(også).

> Evalueringen nævner desværre ikke noget om planlægningen og kommunikationen.
> Personligt vil jeg foretrække hvis man fremover inddrager bestyrelsen og
> resten af foreningen (SSLUG) i sine ideer og planer i meget større grad og
> på et meget tidligere tidspunkt. I så fald vil bestyrelsen nok også kunne
> være mere behjælpelig.

Al begyndelse er (ofte) svær. Snarest efter den nye bestyrelse i SSLUG
er på plads, må man nok regne med, at der kommer en henvendelse om
programmet for foråret 2008 og herunder Linuxdagen på ITU.

Som sagt regner jeg med snarest at lave en side på SSLUG-wikien om
Linuxdag og flytte/tilføje Kelds noter. Derfor kan man enten
skrive/tilføje dér eller blot fortsætte her.

--
/Jan