Re: [FORENING] Ny www.sslug.dk

I sslug.forening, skrev Michael Rasmussen:

>  Hvordan skal ovenstående udsagn fortolkes?

Det skal tolkes som det står skrevet: "foreningen benytter nu ikke
længere ReiserFS på nogen af serverne".

>  Er det af principielle eller teknologiske årsager, valget er truffet?

Vi har haft kerne-dumps på den ene af maskinerne, umiddelbart relateret
til ReiserFS. Ext3 er de-facto-standard på Linux-maskiner og derfor
regnet for mere robust.

Når vi har maskiner som vi "kollaborativt" administrere som
SSLUG-maskinerne er det vigtigt at forsøge at holde sig på ting, hvor
det er nemmest af finde folk der har erfaring med, så det ikke bliver
det svageste sted. Derfor er Qmail og Ezmlm nu vores svageste led,
selvom at grove og jeg efterhånden har fået lært lidt af det at kende og
Qmail er blevet til frit software[1].

[1] http://cr.yp.to/talks/2007.11.02/slides.pdf

Jesper

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2008-02-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]