Re: [FORENING] Svare i news foroven eller forneden?

Keld Jørn Simonsen <sslug@sslug> writes:

> Jeg synes man bør forlade de forældede regler. Dvs, hvis man svarer på
> forskellige punkter i et brev, ja så bør den nye tekst stå i forbindelse
> med det der svares på.

Hertil er jeg enig. Hvis man kommentere konkrete punkter i et indlæg,
citere man så meget af konteksten at ens indlæg fremstår som et
sammenhængende svar, der så vidt muligt kan læses alene.

> Hvis det er en generel kommentar, som ikke har forbindelse til
> specifikke dele af den gamle tekst, så er det ofte en fordel at
> topposte.

Heri er jeg uenig. Hvis ens kommentar fremstår sammenhængende uden
konteksten fra det tidligere indlæg er der ingen grund til at medsende
hele den tidligere diskussion. Den gamle tekst vil altid kunne findes
i arkivet.

Jatak.

//Makholm