Re: [FORENING] Hvordan rekrutterer vi nye eee brugere?

Keld Jørn Simonsen wrote:
> Hvad skal vi gøre for at rekrutere nye eee brugere til sslug?
>
> og hvad skal vi anbefale dem?
>
> 1. kør med den linux der er på maskinen, og vi hjælper dem til at få det
> bedste ud af dette

Det tror jeg vil blive svært. Den brugerflade er så "brugervenlig", så
den ikke er til at holde ud at arbejde med. Let og enkel at gå til, men
langt fra at udnytte potentialet i maskinen. Man har intet at bruge fem
ikoner, der peger på Firefox med forskellige forudvalgte adresser, til.
Man burde have lagt preinstallerede faner og menuer ind i Firefox i
stedet. Og sådan er det hele vejen.

> 2. Installér en ny og bedre distro (ubuntu, keldix, suse, exherbo)

Jeg har lagt SuSE 11.0 ind på min, men den genkender ikke de indbyggede
netkort, så der er lidt tilbage at lave. Ved start i runlevel 5 kommer
den konsekvent op med kludder i opløsningen. Hardware viser 800*600 mens
X tror, at den er på 1024 * 768. Det rigtige svar er 1024 * 600, hvilket
er for kompliceret for SuSE (eller mig, den står måske til Dual Monitor
med en 1024*768 som ekstern skærm).

> og kan vi så hjælpe dem med det? Der er ikke mange af os der véd ret
> meget om linux på eee.

Jeg skal i hvert fald lege videre med min sandkassen i de komende uger.
Er der kyndige folk på CBS kan det ligefrem være, at jeg kommer en tur
derind en onsdag.

Men pas på. To børnebørn på 10 og 11, en T60 og en Eee at vælge mellem
udløste konflikt. Begge ville helst have Eee'eren.