Re: [FORENING] administration af .dk

Peter Makholm skrev:
Steen Jensen <sslug@sslug> writes:

Som jeg har forstået det, skal jeg fremover betale det årlige gebyr
til en registrator, som jeg altså ikke har. Jeg skal ikke betale til
dotDK.

Lyder korrekt

Hvis jeg nu har betalt til en registrator og vælger at flytte til et
webhotel, så skal der da vist foretages nogle administrative rutiner,
nøjagtig som hvis jeg flytter min telefon fra en udbyder til en anden!

Men det skal der også i dag.

//Makholm

Forskellen er jo, at med den nuværende procedure, er det mig selv, der styrer hele proceduren med flytning af domæne. Og det kan ofte flyttes effektivt indenfor en times tid. Højst 24 timer inden alt er på plads.

Med min telefon er det den nye udbyder, der styrer, og det betyder som regel noget med 1½ måned for flytning af en mobiltelefon, selv om der ikke er nogen binding. Og selv om det reelt kunne udføres indenfor en uge. Den gamle (eksempelvis TDC/Telmore) vil ikke give slip og giver det ene tilbud efter det andet om at blive eller påstår, at jeg ikke kan aflæse mit sim-kort korrekt. Jeg kan ikke selv styre noget af det.

--
Med venlig hilsen
Steen Jensen

INTET er umuligt for den, der ikke selv skal gøre det!