Re: [FORENING] administration af .dk

Frank Damgaard <sslug@sslug> writes:

> 5) betaling for domæne må gerne være tydeligt, og helst ikke alt i
> en pulje hos webhotellet (dette er nok urealistisk det ender sikker
> som med mobiltelefon-abo.; totalt uigennemsigtigt).

Hvorfor egentlig det?

For langt de fleste vil dotDK bare være en underleverandør på linje
med InterXion, NetGroup og Dell. Jeg synes lidt at dette krav svare
til at du vil have udspecificeret hvad 1 GB harddisk-plads koster
pr. år hos en webhoteludbyder.

For os andre må vi håbe at der er nok interesse til at der kan skabes
en forretning elelr tre for domæner i løs vægt. Men det tror jeg nu
nok.

> Årsagen er at dotDK siger det bliver billigere end i dag, men det
> er i stedet "engros-pris" der bliver lidt billigere.
> Det bliver således svært at kontrollere om det reelt er blevet billigere.

Det bliver måske sværre at tjekke prisen for denne enkelte
detailleunderleverance, men den samlede ydelse for de services man
køber vil være tydeligere.

> Mødet finder sted:
>
> Torsdag, den 14. august 2008 kl. 19

Trist at det finder sted lige oven i YAPC::Europe-konferencens
konferencemiddag. Jeg vil i hvert fald hellere til middag.

//Makholm