Re: [FORENING] administration af .dk

Steen Jensen wrote:
Hvis jeg nu har betalt til en registrator og vælger at flytte til et
webhotel, så skal der da vist foretages nogle administrative rutiner,
nøjagtig som hvis jeg flytter min telefon fra en udbyder til en anden!

Men det skal der også i dag.

//Makholm

Forskellen er jo, at med den nuværende procedure, er det mig selv, der styrer hele proceduren med flytning af domæne. Og det kan ofte flyttes effektivt indenfor en times tid. Højst 24 timer inden alt er på plads.

Nu er der faktisk en hel del domæner rundt om i verden der i dag benytter shared registry, og dem kan man såmænd også flytte til og fra.

Det der undrer mig mest er egentlig at ikke kender nogen, absolut ingen, der ikke på et eller andet tidspunkt har mugget noget så grundigt over dk-hostmaster. Men når nogen så kommer og vil gøre noget andet, så er dk-hostmaster ligepludselig mægtig gode.
Det er da noget bagvendt.

DIFO er en organisation der historisk har været helt umulig at råbe op. De har gjort lige præcis som det passer dem. Kan I huske gebyret for at have en .dk nameserver? Stort ståhej, men ingen kunne ændre på det. Men pludselig, når der er konkurrenter indenfor rækkevidde og tronen står for fald, forsvinder gebyret med begrundelsen "vores kunder kan jo ikke lide det"

Hvem har nogensinde *talt* med dk-hostmaster? Nej, vel? Det kan ikke lade sig gøre - man sendes fluks videre til sin DNS-udbyder, som så kan få lov at løse problemet - der jo egentlig burde løses mellem dk-hostmaster og kunde.

Jeg synes det er på tide at der sker noget andet.

/k