Re: [FORENING] administration af .dk

Kristian Vilmann skrev:

> Nu er der faktisk en hel del domæner rundt om i verden der i dag
> benytter shared registry, og dem kan man såmænd også flytte til og fra.

ja, og i nogle tilfælde ikke helt let at skifte .... ;(
men problemet er ofte at man er kommet i kløerne på det forkerte
webhotel/registar.

> Det der undrer mig mest er egentlig at ikke kender nogen, absolut ingen,
> der ikke på et eller andet tidspunkt har mugget noget så grundigt over
> dk-hostmaster. Men når nogen så kommer og vil gøre noget andet, så er
> dk-hostmaster ligepludselig mægtig gode.
> Det er da noget bagvendt.

Jeg har ikke oplevet problemer med administration af mine domæner.
Og de sager jeg har læst om hville også være kommet med dotDK

Men nu er det mere relavant at se på hvilke krav/ønsker en
fremtidig administrator af .dk skal opfylde.
Derfor jeg kom med de fem punkter i starten af tråden for
at se om hvilke var relevant, eller om der er andre krav/ønsker.

> DIFO er en organisation der historisk har været helt umulig at råbe op.
> De har gjort lige præcis som det passer dem. Kan I huske gebyret for at
> have en .dk nameserver? Stort ståhej, men ingen kunne ændre på det. Men
> pludselig, når der er konkurrenter indenfor rækkevidde og tronen står
> for fald, forsvinder gebyret med begrundelsen "vores kunder kan jo ikke
> lide det"

tja, der bliver vel også gebyr for at blive godkendt som "registrar" ?
eller er det gratis?
for så kunne man jo blot blive registar for sine egne domæner og så
var alle problemer løst ;-)