Re: [FORENING] administration af .dk

Peter Makholm skrev:

> Det forstår jeg ikkke. Det skulle fremgå af udbudsbetingelserne at der
> skulle være to budgivere, hvoraf den ene vil tale med foreninger som os og
> det anden ikke ikke vil?

Udbudsbetingelser var ens for alle der ville søge.
http://www.itst.dk/nummerforhold-og-domaener/domeneomraedet/udbud-af-administration-af-internetdomenet.dk/udbud-af-administrationen-af-internetdomenet.dk

Så vidt jeg har læst er DIFO fravalgt på grund af teknik;
ikke på at de ikke vil tale med foreninger.
Og da evalueringen fokuserer meget på teknik kan det ikke undre at det
i første omgang blev Afilias/dotdk.

Desværre ikke meget "forbruger"-ting i udbudsmateriale,
undtagen at vinderen skal stå for et klagenævn.... (som hidtil)

Det syntes jeg er en alvorlig mangel i udbudet.

Så derfor må vi (for-)brugere sætte nogle krav overfor den der får udbudet,
og derfor er det vigigt at "internetsamfundet" (hvad det nu måtte være for noget)
er aktive.