Re: [ANNOUNCE] Aflysning af workshop og endelig dagsorden til generalforsamling

"Bryan Østergaard" <sslug@sslug> writes:

> Phillip S. Bøgh har stillet følgende beslutningsforslag:
>
> Udvidelse med 2 ordinære bestyrelsesmedlemmer og fastholdelse af samme
> antal suppleanter.

Da jeg er optaget andetsted vil jeg tillade mig lige at komme med mine
betragtnigner her. Det er efter min mening en dårlig ide.

Med en større bestyrelsen vil det gøre det besværligere for
bestyrelsen af opnå intern konsensus i en besværlig eller
kontroversiel sag. Det vil altså let kunne blokkere arbejdet på de
tidspunkter hvor vi har allermest brug for en bestyrelse: Når der skal
skæres igennem for at tage nogle beslutninger.

> Baggrund: Det viser sig at bestyrelsesmedlemmerne alt andet lige er
> mere aktive end folk udenfor bestyrelsen. Jeg mener vi har brug for
> mere igangsætning fra bestyrelsens side. Vi fik ikke indvalgt to gode
> kræfter ved sidste generalforsamling, hvilket vi var nogen, der
> savnede.

Jeg tror at sammenhængen vender den anden vej: Aktive medlemmer er alt
andet lige mere villige til at indgå i bestyrelsesarbejdet end
ikke-aktive. Hvis det problem det ønskes at løse er at kun
bestyrelsesmedlemmer er aktive, tror jeg heller der skal ses på
hvordan medlemmer uden for bestyrelsen kan aktiviseres. Dermed kan vi
potentielt få endnu flere aktive end de 2 ekstra der her lægges op
til.

Det mest aktive arbejde jeg nogensinde har lagt i foreningen er sket
uden for bestyrelsesarbejdet i forbindelse med mødeplanlægning.

//Makholm

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-01-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]