Re: [FORENING] skal wikien lukkes ?

2009/1/25 Frank Damgaard <sslug@sslug>:

> Dvs. problemet er netop robotter der opretter sig og laver spam?
> Man kunne jo "samkøre" email på tilmelding i wiki med medlemslisten på sslug
> sådan at kun disse email kan logges på.
>
> Dvs. brug af en "white-list" = medlemsliste?

Nej, problemet er udelukkende at de laver spam. At de opretter sig som
brugere er ikke i sig selv et problem.

Jeg ser helst at vi fokuserer på det egentlige problem i stedet for at
sætte begrænsninger ifm. oprettelse af brugere. Jeg kan for eksempel
sagtens kan forestille mig medlemmer der gerne vil oprette en
wiki-bruger med en anden email adresse end den de bruger til
sslug-announce.

Vores anti-spam har indtil videre udelukkende foregået ved en mindre
regexp liste af "forbudte" ord og sætninger som vi tidligere har set i
spam. Det har fungeret nogenlunde og hvis vi udvider det til at
benytte en stor, dagligt opdateret blacklist (som i øvrigt benyttes af
mange større wikier) så vil jeg tro at vores spam problemer stort set
er løst. Og med et RSS feed på seneste ændringer burde vi nemt kunne
fjerne den smule spam der eventuelt stadig måtte slippe igennem.