Re: [FORENING] skal wikien lukkes ?

Bryan Østergaard skrev:

> Jeg forstår ikke fascinationen med captchas - personligt synes jeg de
> er afsindigt irriterende og generelt en dårlig løsning på problemet.
> Dels så er mange spammere ret gode til at lave programmer der "løser"
> captchas og dels giver de nogle ret alvorlige problemer for blinde og
> svagtseende, der i praksis ofte bliver helt udelukket fra at benytte
> services der bruger captchas.
>
> Jeg ville meget hellere se om ikke en aktivt opdateret spam blacklist
> kunne løse problemet i tilstrækkelig grad (se
> [...]

Er problemet egentlig at alle og enhver kan automatisk oprette sig som bruger?
og derfor kan "spamme"?
i givet fald kunne en slags moderator funktion måske hjælpe ved oprettelse af brugere,
det vil i givet fald betyde at det går noget langsommere med at blive oprettet
men det kan måske mindske problemet?