Re: [FORENING] video af foredrag

Keld Jørn Simonsen wrote:
> Der er folk der gerne vil se videoer af vores foredrag.
> Jeg har tilbudt en at stille op en gang i mellem med DKUUGs ix75 kamera,
> men kan langtfra love at komme til alle møder. Og så gælder det kun
> Frederiksbergmøderne.
>
> men det er ikke så vanskeligt at tage video. Mange digitalkameraer og
> mobiltelefoner kan det, også længere sekvenser på ca en time, og hvis det
> er længere, kan man gøre det ad flere omgange.
>
> Måske er der nogen i kredsen som har sådant udstyr?
>
> En anden idé var at der faktisk er web-kamera på alle de pc-er fra CBS
> [...]

DKUUG's videoudvalg har et kamera, som vi låner ud (blev besluttet på
sidste VIDEO møde, men er endnu ikke noget vi har slået ud med armene
omkring endnu).

Det er et Sony Handycam DCR-HC51E. Det er et DV-kamera, dvs. der optages
på bånd eller dumpes via firewire. Det er også muligt at dumpe det
direkte ned på harddisken gennem firewire med dvgrab (man også vælge at
dumpe det efterfølgende ved at afspille båndet).
Jeg ved ikke lige hvor meget plads sslug har på serveren, ellers er jeg
sikker på at man kan få lov at smide det et af følgende steder:
video.dkuug.dk
mirrors.dotsrc.org/blivklogere

Hvis SSLUG går i gang med optagelser af foredrag, vil jeg som bruger
sætte pris på at man har aftalt en licens, f.eks. en CC-licens, og at
dette fremgår tydeligt.

--
Vh. Georg