Re: [FORENING] video af foredrag

On 2009-03-24, Keld Jørn Simonsen <sslug@sslug> wrote:

> Hvor er der uoverensstemmelser?
> Mit indtryk var at GFDL var i tråd med GPL?

Så er dit indtryk desværre forkert.
GFDL er begge veje inkomaptibelt med GPL.
GFDL bygger på at forfattere skal have lov til at låse deres
dokumentation ned og fylde alt muligt på der ikke har nogen betydning
for dokumentationen.

> Det er klart.

> Iflg dansk og international lov er det fotografen der har ophavsretten.

Nej. Måske har fotografen ophavsretten over optagelsen, men det er
foredragsholder der har ophavsretten til indholdet.
Hvis du fjerner lyden, kan du måske slippe af sted med din holdning om
at det kun er fotografen der skal spørges.

Jeg overtager heller ikke ophavsretten til musikken hvis jeg stiller mig
ned og optager en koncert på rådhuspladsen. Heller ikke hvis jeg har
fået lov.

> Iflg dansk og international lov er det fotografen der har ophavsretten.

Samme her.

> Jeg tror ikke det er helt den rigtige fremgangsmåde.

Jeg synes det lyder som en god plan.  Ophavsret er derudover en vare der
kan handles med og man kan lave aftaler om overdragelse.

/Sune