Re: [FORENING] video af foredrag

On 2009-03-25, Hans Schou <sslug@sslug> wrote:
> ---1463810047-1431889402-1238017189=:6726

> Det er godt at der er flere dig har bedt dig om noget.
>
> Jeg bad dig angive en licens du kunne acceptere. Hvilken en er det der=20
> kan bruges for foredrag?

> I gamle dage, den gang jeg ogs=E5 var gammel, men det er l=E6nge siden,=20
> kunne vi ikke finde en licens til tekster vi kunne bruge, og de blev=20
> s=E5ledes udgivet under licensen GPL, velviden at den ikke duede til den=20
> slags, men =E5nden var da lagt, om ikke andet.

Jeg anser gpl som en ganske udemærket softwaredokumentationslicens. Men
for videoer og sådan er den ikke rigtig egnet. Tekster og andre
dokumentations-ting har en "preferred form of modification", men det
har videoer som sådan ikke, eller jo. det må være råformatet som er
afsindig stort og dyrt at distribuere, så derfor fejler gpl lidt her.

Jeg er fint tilfreds med en licens med en svag copyleft a la "gør hvad
du vil og lad andre gøre det samme".
Jeg vil fint kunne acceptere CC-by-sa 3.0 eller senere.

/Sune