Re: [FORENING] video af foredrag

Keld Jørn Simonsen <sslug@sslug> writes:

> Det er klart.

> Iflg dansk og international lov er det fotografen der har ophavsretten.

> Iflg dansk og international lov er det fotografen der har ophavsretten.

Som foredragsholder vil jeg absolut påkalde mig at være "udøvende
kunstner" med (mindst) de rettigheder ophavretslovens §65 dermed giver
mig. Det giver direkt a og giver mig trivielt mulighed for at få b.

Det kan godt være at selve optagelsen har selvstændig værkshøjde, men
du kan ikke gør brug af de tilknyttede rettigheder uden at have retten
til foredraget og de rettigheder tilhøre entydigt foredrasholder. Så
jo, foredragsholder besider i høj grad rettigheder i forbindelse med
optagelsen af foredraget.

//Makholm