Re: [FORENING] video af foredrag

Michael Rasmussen skrev:

On Sat, 28 Mar 2009 16:14:14 +0100
Filip Stadler <sslug@sslug> wrote:

http://lilit.dk/images/stories/videos/linuxdag03252009-0.flv da det kan ses med VLC playeren uden flash på din computer.

Det er muligt, det kan ses med VLC, men det ændrer ikke på det faktum,
at flv anvender en patenteret standard! Da jeg af principielle årsager
er imod software patenter, vil jeg aldrig kunne tillade mine foredrag
publiceret med flash. Anvend derfor venligst ogg/theora i stedet for:
http://theora.org/
http://www.vorbis.com/

Muligheder er der mange af men i praksis betyder det vel ikke så meget medmindre der er noget mere at se/fremvise ;-)

Hvorfor programmer som VLC og ffmpeg håndtere flv fint på trods af evt. principielle årsager omkring patenteret standarder ved jeg ikke
men jeg havde fået indtryk af det det var en rimelig fri metode.